گل و گياه ظرافت گل و گياه ظرافت .

گل و گياه ظرافت

كود جلبك دريايي

كود جلبك دريايي

در طول تاريخ باغباني در مناطق ساحلي مزيت‌هاي لجن سبز كه در سراسر ساحل رشد مي‌كنند را تشخيص داد. جلبك دريايي مي‌تواند در سواحل شني تكثير شوند و براي كساني كه در آن مناطق رفت‌وآمد دارند يا مزاحمت ايجاد كند. به‌هرحال پس از استفاده كود جلبك دريايي در باغ درخواهيد يافت كه نه‌تنها مزاحم نيستند بلكه يك كود معجزه‌گر نيز هستند. براي اينكه ياد بگيريد چگونه از كود تقويتي جلبك دريايي براي گياه بسازيد اين مقاله را بخوانيد:

استفاده از جلبك دريايي به‌منظور تقويت گياهان

استفاده از عصاره جلبك دريايي در باغ مزيت‌هاي زيادي دارد و راه‌هاي زيادي وجود دارد تا از آن استفاده كنيم. جلبك‌ها نيز مشابه بيشتر مواد ارگانيك ساختار خاك را تقويت مي‌كنند، تخلل خاك را افزايش مي‌دهند و باعث مي‌شوند خاك بيشتر رطوبت در خود نگه دارد. همچنين مواد معدني موجود در جلبك، باكتري‌هاي مفيد خاك را تحريك مي‌كنند و بدين ترتيب خاك قوي‌تر و سالم‌تر مي‌شود تا محصولات باغ مرغوب‌تر شوند.

جلبك خشك به توده كمپوست و پودر تقويت‌كننده افزوده مي‌شود. در برخي مناطق سواحل و خطوط ساحلي كه جلبك دريايي دارند منطقه حفاظت‌شده محسوب مي‌شوند. معمولاً جمع‌آوري جلبك از سواحل ممنوع است. آيا تا به حال جريمه كندن جلبك از ساحل را پرداخت كرده‌ايد؟ كارشناسان پيشنهاد مي‌دهند در مناطقي كه كندن و برداشت جلبك آزاد است فقط گياهان تازه جمع‌آوري شوند و از كيسه‌هاي كرباسي يا توري براي حمل آن‌ها استفاده شود. به همان اندازه كه نياز داريد جمع كنيد چرا كه جلبك بيش‌ازاندازه كنده شده به لجن تبديل مي‌شود و بوي نامطبوعي تا موقعي كه تجزيه و خشك شود مي‌گيرد.

چگونه تقويت‌كننده جلبكي بسازيم

باغبانان مابين خيساندن در آب يا شستشوي كامل جلبك‌هاي تازه كنده شده از دريا به خاطر زدودن نمك يك نظر نيستند. بعضي از كارشناسان معتقدند به مدت يك ساعت جلبك‌ها را در آب بخوابانيد يا به مدت يك ساعت جلبك‌ها را كامل شستشو دهيد. برخي ديگر از كارشناسان مي‌گويند مقدار نمك حداقل است و خيساندن در آب باعث مي‌شود كه مواد معدني ارزشمند موجود حذف شود.

عموماً جلبك‌هاي تازه قبل از اينكه به باغ برسند خشك شده‌اند بنابراين راه ديگري وجود دارد كه اين خشك شده‌ها را به همراه لوبيا مخلوط كرده و كمپوست مي‌كنند و روي زمين مانند مالچ مي‌ريزند يا به‌عنوان تقويت‌كننده چايي يا پودر خودشان آن را مي‌سازند. وقتي جلبك‌ها خشك شدند سريعاً در باغ مورداستفاده قرار مي‌گيرند يا آن‌ها را خرد مي‌كنند و با خاك مخلوط مي‌كنند. تقويت‌كننده جلبكي كه خودتان ساخته‌ايد به‌راحتي خرد يا پودر مي‌شوند و مي‌توان آن را در ميان گياهان پاشيد. اگر مي‌خواهيد خودتان كود تقويتي جلبك دريايي بسازيد ابتدا آن‌ها را در سطل يا بشكه‌اي پر از آبي كه قسمتي از آن درپوش دارد خيس كنيد. چندين هفته بگذاريد تا جلبك‌ها در آب بمانند سپس آن‌ها را در بياوريد. كود مايع جلبك دريايي مي‌تواند در ناحيه ريشه موقع آبياري با آب ممزوج شود يا مي‌تواند در اطراف ريشه پاشيده شود. باقيمانده كود جلبك دريايي مي‌تواند با كمپوست لوبيا مخلوط شود و در باغ استفاده شود.

براي خريد انواع كود و ساير محصولات كشاورزي به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد.

همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب: كود، جلبك دريايي، خريد كود، فروشگاه كود، كود جلبك دريايي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ تير ۱۳۹۹ساعت: ۰۵:۴۱:۱۷ توسط:گل و گياه ظرافت موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :