گل و گياه ظرافت گل و گياه ظرافت .

گل و گياه ظرافت

كاربرد روغن امولسيون شونده ولك در مبارزه با آفات

يكي از راه‌هاي كنترل و كاهش خسارت آفاتي مانند شپشك ها، شته‌ها، كنه‌ها و تخم‌هاي بعضي آفات و كنترل بعضي از بيماري‌هاي درختان ميوه استفاده از روغن ولك مي‌باشد، به‌طوري‌كه استفاده از اين روغن باعث مي‌شود با پوشش سطح بدن حشرات و سطح تخم‌ها و بستن منافذ تنفسي و حياتي آن‌ها و نيز جلوگيري از پراكنش اسپورها در بعضي قارچ‌ها از خسارت آن‌ها جلوگيري كند. روغن پارافيني جهت مبارزه با آفات درختان ميوه به‌خصوص مركبات كه در سم‌پاشي‌هاي زمستانه و تابستانه به‌تنهايي يا به همراه سموم حشره‌كش و كنه‌كش توصيه شده مصرف مي‌شود.

روغن ولك را در دفع آفات در موارد زير بكار مي‌برند:

۱- جهت مخلوط كردن با امولسيون بعضي از حشره‌كش‌ها مانند تركيبات فسفره به منظور بالا بردن اثر حشره كشي آن‌ها. روغن‌ها را به‌صورت امولسيون فرموله مي‌كنند. اين روغن امولسيون را تنها يا همراه با حشره‌كش‌هاي ديگر رقيق كرده و مصرف مي‌نمايند. در اين صورت روغن امولسيون به‌صورت يك ورقه نازك پايدار روي سطح سم‌پاشي شده باقي مي‌ماند. بايد توجه داشت كه ميوه‌هاي هسته‌دار و نيز مركبات تا اندازه‌اي نسبت به روغن حساس‌اند.

۲- به‌عنوان حامل و حلال حشره‌كش‌ها.

۳- براي سم‌پاشي زمستاني بر ضد شپشك هاي گياهي؛ كنه‌هاي گياهان؛ تخم عده‌اي از حشرات و بعضي از لاروهاي زمستاني.

۴- براي سم‌پاشي تابستاني بر ضد شپشك آردآلود؛ سپردارها و شته‌ها.

۵- بر ضد انگل‌هاي خارجي مانند كك؛ شپش و كنه.

ماندگاري در محيط زيست

تجزيه زيستي روغن امولسيون شونده توسط ميكرو ارگانيزم‌هاي موجود در خاك صورت مي‌گيرد. عواملي كه مي‌توانند بر سرعت تجزيه زيستي اثر بگذارند عبارت‌اند از: شرايط محيطي از قبيل دما؛ رطوبت؛ بارندگي؛ نوع خاك و ميكرو ارگانيزم‌ها.

سميت: LD50 بيشتر از mg/kg4300

يكي از مزاياي روغن‌ها نسبت به حشره‌كش‌ها كم خطر بودن آن‌ها براي انسان است به‌طوري‌كه باقيمانده سم روي محصولات براي انسان خطرناك نمي‌باشد. روغن‌ها سميتي براي پرندگان و حشرات مفيد ندارند ولي ماهي‌ها و زنبورهاي عسل تا حدي به اين سم حساس هستند.

طرز تهيه محلول

مقداري آب در مخزن سم‌پاش ريخته و به مقدار لازم روغن را در ظرف جداگانه (طبق دستور مصرف) با كمي آب به‌صورت غليظ مخلوط نموده و بعد از ريختن در سم‌پاش، آب موردنياز را به آن اضافه كنيد.

دوره كارنس: فاصله آخرين سم‌پاشي تا برداشت ۲ تا ۳ هفته است.

احتياطات

در صورت بالا بودن درجه حرارت تا ميزان ۳۵ و كم بودن رطوبت (كمتر از ۲۵%) و يا وزش بادها گرم بايد از روغن پاشي اجتناب كنيد.

درصورتي‌كه ماده سمي همراه با روغن ولك به كار مي‌رود بايد احتياط‌هاي لازم از لحاظ ايمني و نيز سازگاري تركيب اين دو گياه رعايت شود.

از اختلالات روغن امولسيون شوينده با سموم گوگردي حتماً اجتناب كنيد و حداقل يك ماه بين مصرف روغن سموم گوگردي بايد فاصله باشد.

از خوردن و آشاميدن و استعمال دخانيات در هنگام سم‌پاشي خودداري نماييد. دور از دسترس كودكان نگهداري شود.

براي خريد انواع كود و ساير محصولات كشاورزي به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد.

همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما شامل انواع بذر، كود، سموم و ... را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب: كود، خريد كود، فروشگاه كود، روغن ولك،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ تير ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۴۳:۰۵ توسط:گل و گياه ظرافت موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :