گل و گياه ظرافت گل و گياه ظرافت .

گل و گياه ظرافت

گوجه چري زرد

بذر گوجه چري زرد

نام علمي گوجه فرنگي Lycopersicon esculentum Mill است كه متعلق به تيره بادمجانيان است. گياه گوجه فرنگي ممكن است يك‌ساله و يا چند‌ساله باشد. البته در مناطق سردسيري بيشتر يك‌ساله است، ولي اگر در نواحي گرمسيري به‌صورت دائمي درآيد، طول دوره زندگي آن چندان طولاني نيست. در انواع پابلند آن ساقه آن ابتدا ايستاده، بعد به‌صورت خزنده درمي‌آيد و بر اثر تماس با خاك توليد ريشه‌هاي نابجا مي‌كند. برگ‌هاي مركب و ساقه نوجوان آن پوشيده از كرك‌هاي ريز و سفيد مي‌باشند. ساقه آن در ابتدا كه گياه جوان است سبز رنگ، كرك دار، گرد و خيلي شكننده است و به علت داشتن كيسه‌هاي ترشحي بوي گوجه به‌خوبي استشمام مي‌شود. ولي با افزايش عمر آن رنگ آن تغيير كرده، بدون كرك مي‌شود و ساقه آن نيز زاويه‌دار و خشن مي‌گردد. برگ گوجه مركب است كه به‌صورت متناوب روي ساقه قرار دارد. گل‌هاي آن كامل است و به‌صورت خوشه‌اي روي ساقه، بين دو گره قرار مي‌گيرند. هر خوشه گل بين ۴ تا ۸ عدد گل دارد.

تعداد خوشه‌هاي گل آن نسبت به رقم گوجه بين ۴ تا ۱۰۰ متغير است. گوجه يك گياه خودگشن است. در بعضي از شرايط ممكن است ميوه به طريق بكرزايي به وجود آيد. اگر گوجه مستقيماً در زمين اصلي كشت شود، توليد ريشه عميق و اصلي مي‌كند؛ ولي اگر نشا شود، چون ريشه اصلي آن قطع مي‌گردد، بنابراين توليد ريشه‌هاي افشان مي‌نمايد. ميوه گوجه «سته» مركب است؛ كه شكل، اندازه و رنگ آن در ارقام مختلف با يكديگر كاملاً متفاوت است. در داخل ميوه حجره‌هاي فراواني وجود دارد كه تعداد آن‌ها بين ۲ تا ۱۵ عدد متغير است و در داخل آن‌ها بذر وجود دارد. افرادي كه به ارگانيك بودن محصولاتي مصرفي خود اهميت مي‌دهند علاقه‌مند به پرورش سبزي‌ها و صيفي‌جات داخل منزل هستند؛ اما به دليل محدوديت‌هايي كه در زندگي‌هاي امروزي وجود دارد پرورش همه گياهان امكان‌پذير نيست.

گوجه چري يا گوجه گيلاسي ازجمله گياهاني است كه شما مي‌توانيد آن را از طريق بذر در منزل پرورش دهيد. گوجه چري زرد ميوه‌اي بسيار لذيذ است و انتخاب خوبي براي پرورش در منزل است و به دليل سايز كوچك و مينياتوري، ظاهر بسيار زيبايي نيز دارد و اغلب براي تزيين سالاد از آن‌ها استفاده مي‌شود. گوجه چري خواص درماني گسترده‌اي نيز دارند. آنتي‌اكسيدان و ويتامين C موجود در چري باعث جلوگيري از مبتلا به سرطان شده و در درمان كم‌خوني و ميگرن بسيار مؤثر است؛ اما اين خواص در صورتي تأثيرگذارند كه گوجه‌ها به‌صورت ارگانيك كشت شوند؛ بنابراين بهتر است شما اين ميوه‌هاي لذيذ را در منزل و طريق بذر آن پرورش دهيد.

كاشت گوجه چري

ابتدا بذر گوجه چري را در سيني نشاء و يا يك گلدان معمولي در عمق نيم سانتيمتري خاك كاشت بزنيد. پس از كاشت گوجه گيلاسي ، گلدان رو آبياري كنيد و سعي كنيد حداقل هر ۲ روز يك‌بار آب دهيد. پس از كاشت گوجه چري حدوداً يك هفته تا ۱۰ روز طول مي‌كشد تا بذرها جوانه بزنند و بعد از جوانه‌زني حدوداً ۲ هفته كافي است تا گوجه‌ها سه برگي شوند. پس از سه برگي شدن نشاءها را به گلدان اصلي انتقال داده و در محلي با نور كافي قرار دهيد. دقت كنيد هنگام انتقال نشاءها به گلدان اصلي، پس از قرار دادن آن‌ها در خاك و اضافه كردن خاك، براي صفت شدن آن از آب استفاده و از فشار دادن خاك با دست بپرهيزيد. اين كار به ريشه نشاءها آسيب وارد مي‌كند.

آبياري: هر دو روز يك‌بار

زمان كاشت: اول فروردين تا اواخر خرداد

زمان جوانه زدن: يك هفته تا ۱۰ روز

زمان برداشت: ۲ ماه پس از كاشت بذر

نور: نور مستقيم آفتاب

براي خريد بذر گوجه به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد.

همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب: گوجه، بذر گوجه، بذر، خريد بذر، فروشگاه بذر، خواص گوجه،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ تير ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۵۹:۱۹ توسط:گل و گياه ظرافت موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :