گل و گياه ظرافت گل و گياه ظرافت .

گل و گياه ظرافت

بيماري گموز مركبات

گموز مركبات

انگومك كه به آن پوسيدگي فيتوفترايي طوقه و ريشه ميگويند و ريشه مركبات و گموز مركبات ناميده مي‌شود.

نشانه‌هاي بيماري

پوسيدگي طوقه و تنه مركبات: بروي طوقه و بن درخت مشاهده مي‌شود ولي اگر گياه رقم مقاوم باشد قسمت پيوندي درخت از پايه به بالا بروز مي‌كند و قسمت‌هاي عفوني ديده مي‌شود. انگوم خارج شده از درخت در آب انحلال‌پذير است و ممكن است بعد بارندگي شديد از بين برود.

پوسيدگي ريشه: فساد ريشه‌اي از ويژگي‌هاي مهم فيتوفترا است. رنگ ريشه عوض شده و نرم مي‌شود. آبگز شده و به‌صورت رشته‌اي مي‌شود كه به‌راحتي كنده مي‌شود.

پوسيدگي ميوه: باعث ايجاد پوسيدگي قهوه روي ميوه مي‌شود. بافت ميوه چرمي مي‌شود. در ايران ميوه‌هايي كه اغلب نزديك به ميوه هستند آلوده مي‌شوند.

قارچ‌كش رودر (Roder) توليد شركت دوگال تركيه با ماده مؤثره فوزتيل آلومينيوم براي كنترل بيماري گموز مركبات در ايران است. خاصيت قارچ كشي اين ماده در حدود 40 سال پيش مشخص گرديد و تاكنون كارايي آن در كنترل بيماري‌هاي گياهي حفظ شده است. اين قارچ‌ كش در طبقه‌بندي FRAC (Fungicide Resistance Action Committee) در گروه P يعني موادي كه مكانيسم دفاعي گياه را تقويت مي‌كنند قرار دارد.

رودر مثالي كمياب از محصولاتي است كه در هر دو آوند چوبي و آبكش (رو به بالا و پايين) حركت دارند. به اين ترتيب مي‌توان اين قارچ‌ كش را به‌صورت محلول‌پاشي و آبياري مصرف نمود. توانايي قارچ‌كش رودر در كنترل بيماري‌ها احتمالاً به دليل تجزيه شدن فوزتيل و توليد اسيد فسفونيك (Phosphonic acid) است. اين ماده به دو طريق، تقويت مكانيسم طبيعي گياه و اثر مستقيم بر روي بيمارگر از بروز و شدت بيماري مي‌كاهد. اين قارچ‌ كش مانع از جوانه‌زني اسپور و نمو ميسليوم و توليد اسپور مي‌شود. بيماري‌هاي مهم و متعددي كه توسط قارچ‌هاي فيتوفترا (Phytophthora spp.)، پيتيوم (Pythium spp.)، پلاسموپارا (Plasmopara spp.)، برميا (Bremia spp.) و ... ايجاد مي‌شوند مي‌تواند به‌وسيله قارچ كش رودر كنترل شوند. برخي از بيماري‌هاي مهم و شناخته‌شده عبارت‌اند از: گموز مركبات، گموز پسته، سفيدك داخلي در ميوه‌ها و سبزيجات.

ميزان مصرف رودر براي كنترل بيماري گموز مركبات 2 در هزار به‌صورت محلول‌پاشي است.

براي خريد انواع سم و ساير محصولات كشاورزي به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد.

همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما شامل انواع بذر، كود، سموم و ... را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب: سم، خريد سم، فروشگاه سم، قارچ كش،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۴۷:۵۸ توسط:گل و گياه ظرافت موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :