گل و گياه ظرافت گل و گياه ظرافت .

گل و گياه ظرافت

گل كوكب

گل كوكب

كوكب بومي مناطق جنوب شرقي آمريكا و از خانواده كاسني است. گل كوكب كوهي گياهي علفي يك‌ساله، دوساله و چندساله كه به‌عنوان گياهي براي مرزبندي باغ مورداستفاده قرار مي‌گيرد ارتفاع اين گياه به ۶۰ سانتيمتر نيز مي‌رسد. دوران گلدهي گل كوكب كوهي از اوايل تابستان تا اواسط پاييز است و با شروع فصل سرما گلدهي اين گياه به اتمام مي‌رسد. كوكب كوهي به رنگ‌هاي گل كوكب زرد، گل كوكب سفيد و نارنجي موجود است.

كاشت

براي كاشت بذر كوكب در فضاي باز بايد برطرف شدن دوران يخبندان و رسيدن دماي محيط در طول روز به ۲۰ در جه (دماي دروني خاك به حداقل ۱۰ درجه) صبر كرد و سپس بذرها را با فاصل مناسب از يكديگر كاشت و روي آن با لايه نازكي از خاك الك شده پوشاند و يا با فشار دادن بذرها به خاك شرايط را براي جوانه‌زني بذرها فراهم نمود سپس اقدام به آبياري محل كاشت بذر گل كوكب با استفاده از آبپاش دستي نمود براي اينكه بذرها با آبياري جابجا نشوند بهتر است از روش غرق آبي استفاده نشود بذرها معمولاً پس از ۵ تا ۱۵ روز شروع به جوانه‌زني مي‌كنند در طول مدت جوانه‌زني بايد رطوبت خاك را حفظ كرد و نياز به آبياري روزانه براي حفظ رطوبت خاك داريم.

براي كاشت گل كوكب در داخل منزل و يا گلخانه از ۶ تا ۸ هفته قبل از پايان زمستان نسبت به كاشت بذر در سيني نشا و يا بستر كشت حاوي كمپوست و يا هر گونه خاك سبك و سني اقدام نماييد سپس بذرها را به آرامي به سطح خاك مي‌فشاريم، بذرها براي جوانه‌زني نياز به نور دارند سپس بستر كشت را با استفاده از اسپري مرطوب مي‌كنيم دماي محيط را بين ۱۸ تا ۲۰ درجه تنظيم كرده و رطوبت خاك را تا پايان دوران جوانه‌زني بذرها حفظ مي‌كنيم معمولاً بذرها بين ۵ تا ۱۵ روز شروع به جوانه‌زني مي‌كنند. (توصيه شده براي ارقام چند ساله براي جوانه‌زني بذرها، بذرهاي كاشته شده را به مدت ۴ هفته در شرايط دمايي حدود ۴ درجه قرار داده شود و سپس دماي محيط را به ۱۸ درجه افزايش دهيم تا بذرها قدرت جوانه‌زني بيشتري داشته باشند) بعد از ۴ برگي شدن جوانه‌ها مي‌توان گياهان جوان را به گلدان‌هاي بزرگ‌تري انتقال داد. گياهان را قبل از انتقال به محيط باز بايد به مدت ۱۰ تا ۱۵ روز روزانه ۴ ساعت در شرايط دمايي محيط باز قرار داد تا گياهان جوان به شرايط دمايي محيط بيرون عادت كنند سپس گياهان آماده انتقال به محيط باز مي‌باشند.

نحوه نگهداري گل كوكب

قبل از انتقال گياهان جوان به محيط باز و يا كاشت بذر لازم است خاك محيط كشت به لحاظ زهكشي مناسب آماده كنيد گل كوكب كوهي به خاك غني خوب نياز ندارد و خاكي در حد متوسط ولي با زهكشي مناسب براي اين گياه بهتر است، قبل از انتقال و يا كاشت بذر خاك را تا عمق ۳۰ سانتيمتري شخم زده تا بافت نرم‌تري پيدا كند براي كاشت گياهان جوان بايد نقطه‌اي آفتابي در باغ را مد نظر قرار داد در صورت عدم تابش كافي نور خورشيد گل‌هاي كوكب كوهي كوچك و فاقد زيبايي كافي مي‌باشند سپس گياهان جوان را به فاصله ۲۰ تا ۳۰ سانتيمتري از يكديگر كاشته و اقدام به آبياري مي‌نماييم معمولاً كوكب كوهي از تاريخ كاشت بذر پس از ۱۰ تا ۱۲ هفته در صورت فراهم بودن شرايط لازم به گل مي‌نشيند.

براي رشد بهتر گياه اقدام به حذف گل پژمرده اقدام كنيد و همچنين حذف بوته‌هاي كم‌رشد در صورت تراكم بيش‌ازحد مي‌تواند به رشد بهتر گياه كمك كند براي جلوگيري از رشد آفات نيز بهتر است گياه در منطقه‌اي كه از تابش مستقيم نور خورشيد و همچنين تهويه مناسب برخوردار باشد قرار گيرد تا از رشد و گسترش آفات بخصوص كپك پودري جلوگيري شود.

براي خريد بذر گل كوكب و ساير بذر گل ها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد.

همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب: گل كوكب، بذر گل كوكب، گياهان تزييني، بذر، خريد بذر، فروشگاه بذر،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۱۶:۲۰ توسط:گل و گياه ظرافت موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :